Menu główne:
Poza własnymi autami jeździłem również innymi autami. Były to auta które garażowały na moim podwórku i były własnością syna lub kuzyna. Ayta wymienione są poniżej. Zdarzyło mi się również chwilowe jazdy samochodami służbowym, zwłaszcza przy dalekich wyjazdach na delegacje. Były to samochody Skoda Tudor, FSO Warszawa lub nawet Żuk.
Mikrus to mały lekki samochód produkowany w Mielcu. Nie chce tu opisywać całej historii jego powstawania. Jak na zachodzie – powstawały tam Junkersy, Gogomobile i inne które miały umożliwić szybki dostęp do motoryzacji. W Polsce powstał wtedy „Mikrus” jego parametry to:
Moc – 14KM przy 5000 obr/min.
Pojemność silnika – 296 cm^3
Paliwo – mieszanka 1:25
Masa -
Prędkość maksymalna -
Zużycie benzyny -
W samochodzie mieściły się dwie dorosłe osoby oraz dwoje małych dzieci (lub bagaż).
Trabant to produkt sprowadzany z NRD. Samochód miał karoserię wykonaną z plastyku. Był to dwutakt z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła. Trabant był samochodem pojemny mieścił cztery dorosłe osoby oraz bagaż. Podstawowe parametry:
Moc – 23 KM (17 kW)
Pojemność silnika – 593 cm^3
Masa – 650 kg
Zużycie paliwa (mieszanki) – 6,3 L/100km
Cinquecento był następcą „Malucha – Fiata 126p”. Samochód był produkowany w Tychach i Bielsku Białej. Samochód był bardziej pojemny, mieścił nawet 5 osób. Silnik był z przodu i napędzał przednie koła. Z tyłu był obszerniejszy bagażnik. Samochód był własnością syna a ja też próbowałem nim jeździć. Podstawowe parametry są następujące:
Moc – 30 KM przy 5000 obr/min
Masa – 690 kg
Zużycie paliwa – 6 L/100km
Maksymalna prędkość – 127 km/h