Menu główne:
Po dalszych kilku latach oczekiwania mogłem odebrać samochód FSO Polonez. Był to Polonez z czterema reflektorami z przodu z silnikiem 1400 cm3, typ MR84. Po odbiorze Poloneza stary samochód Dacia przekazałem do eksploatacji młodszemu synowi . On również wcześniej zrobił prawo jazdy i rozpoczął pracę.
Jak poprzednie samochody tak i ten służył do jazd służbowych oraz do przejazdów po kraju i zagranicę. Wykorzystywany był do ciągnięcia przyczepy towarowej, przyczepy campingowej oraz do przyczepy do przewozu łodzi . Samochód był wygodny, bardzo pojemny. Miał jednak drobne usterk układu zapłonowego które dawały się we znaki. W 1989 zmieniła się u nas rzeczywistość i tym samym sposób nabywania samochodu. Po kilku latach eksploatacji dotychczasowego Poloneza, postanowiłem kupić nowszy model Poloneza z silnikiem Rover.
Parametry:
Moc 75 KM (51 kW)
Masa 1140 kg
Prędkość maksymalna 145 km/h